- Linköping har anpassad sidmall som bara deras kommunikatörer får jobba med
- Webbhotell används när forskare behöver egen sajt, då erbjuds varumärkesstöd
- Gränsdragningar upplevs som ett stort problem
- Nya webbplatser som byggs utan universitetens koll
- Hur mycket stöd kan vi ge när sajterna inte ligger inom universitetets ram?
- Ibland finns finansiering ibland inte
- KI är alltid med vid uppstart av nya sajter – vi vill ha sajterna nära oss
- Måste finnas utrymme/resurser att ta del av de här frågorna
- Bra med riktlinjer, mallar, ramar – så här gör vi!
- Dela detta i nätverket!
- Varför står det i avtalen att projekt ska kommuniceras via webbplats med logga etc? Går det att påverka? Många webbplatser uppstår i kölvattnet av dessa anslag.
- Vissa i gruppen är mkt restriktiva med nya sajter
- Diskussion om att vi diskuterar ett fakultetsspår. Inifrånperspektiv, ej lätt, konkurrens med annat viktigare innehåll, gör strukturen svårare etc
- Om beställaren vill ha tom webbplats, vad blir universitetet då?
- Malmö – wordpress – multisajt – visst krav på branding
Om vår (Lnus) kampanjsidemall
- Ett mellanläge – tydlig koppling till universitetet men med mycket frihet
- Svårt att följa alla grafiska profilers riktlinjer – bryter mot mycket
- Hade varit bra att samla alla kravdokument t ex det som Linköping jobbar på. Vad ska man tänka på när man måste ha med loggor?
- Skulle Sunet kunna upphandla gemensam tjänst från byrå där man kan beställa nya fristående sajter?