Madeleine presenterade rapporten Slutrapport UD-uppdrag Studentkommunikativa insatser fortsättning20230418
Efter det blev det frågestund med frågor om tex avgränsningar i uppdraget att utreda studentkommunikationen, enkäten mm. Det blev också givande diskussioner med utgångspunkt i dessa frågor:
- Vilka är de viktigaste studentkommunikationsfrågorna?
- Vilka förbättringsmöjligheter finns det?
Vi diskuterade också vilka plattformar vi använder. Hos oss på Linnéuniversitetet är det ju:
- MyMoodle: Främst utbildningsspecifik information
- Studentwebben: Allmän och personifierad information via inlog
- Serviceportalen: Manualer och guider
- Lnu.se
Vi pratade också lite om kanaler:
- E-post
- Studentnyheter
- Kalenderhändelser
- Sociala medier: FB, Intagram
- Infoskärmar
- Tryckt information
- Event/mässor
Studerandeavdelningen kommer att prata med studenter i fokusgruppper nu i vår.
Frågor som vi hoppas på att få svar från studenter är:
- Hur vill du få information från Linnéuniversitetet om sådant som inte direkt rör din utbildning?
- Varför vill du få informationen på det sättet?
- Finns det något problem med hur informationen ges i dag?
- Vilken E-postadress vill du helst att Linnéuniversitetet kontaktar dig på? (Privat adress eller Lnu studentmail-adress?)